kurdland
كئ وه كوومن ساردوگه رمي روژگاري چيشتوه -گاله ده شتي گه رمه سيروگاله كويستاني گه دم ----هيمن---- دلم ته نگه وچه ووم تاره ورئ م دوور-وه كووس كه فتي ووه چارناچار-تونيش ئووشي،نيه ده ردت له گيانم-شه راوو ئه رنه مه ن ساقي خه رگ بار --په رته و

 
 

هر انسانی نیاز به امنیت روانی دارد و همه افراد موظف هستند شرایط لازم برای خود و شریک زندگی را تامین کنند. روش هایی از قبیل عیب جویی ،  لج بازی ،‌ سرزنش ، داد و فریاد کردن ، کتک زدن ، بددهنی و مشاجره کردن نه تنها احساس نا امنی ایجاد می کند بلکه موجب  اضطراب و تنفر از هم می شود.

افرادی  که شکایت می کنند که همسرشان به آنان احترام نمی گذارد یا به حرف آنها توجه نمی کند ، باید به بررسی و ارزیابی رفتار خود بپردازند و ببینند چه کارهایی کردند یا چه رفتارهایی از خود نشان داده اند که با این وضعیت رو به رو شده اند ؟‌

بدیهی است اگر شما می خواهید همسرتان رفتارش را تغییر دهد ، شما باید رفتار خود را مورد ارزیابی و بازنگری قرار دهید . این همه مشاجره برای چیست؟  مشاجره می تواند بر سر مسائلی از قبیل  طرز لباس پوشیدن ، نحوه برخورد با دیگران ، دوستان ، و افراد فامیل، شغل، اقتصاد خانواده ، و تصمیمات مهم زندگی و بطورکلی همه چیز باشد .

اگر بدانید که شما تنها کسی نیستید که با همسر خود مشاجره می کنید ، شاید کمی احساس راحتی به شما دست دهد . اما بسیاری از افراد در اکثر اوقات در حال مشاجره هستند و این موضوع می تواند ضمن آنکه موجب  ناراحتی و نگرانی شما شود باعث خستگی و فرسایش روحی شما گردد . البته این امکان هم وجود دارد که بر سرمسائل بسیار کم اهمیت، مثلاً برای شام چه غذایی سرو شود ، یا امشب کجا مهمانی برویم بحث شود .

کاملاً طبیعی است که  زوجها بر سر مسائل مختلف ، با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند و گاهی با هم بحث و مشاجره کنند. اما نباید مشاجره به یک عادت طبیعی تبدیل گردد   .

افراد طبیعی هنگام انجام یک مشاجره  با هم وارد بحث می شوند ، و دارای قضاوت صحیحی بوده و به یکدیگر فرصت گوش کردن و حرف زدن را می دهند . اما متاسفانه اغلب اوقات قدرت قضاوت افراد بهم می ریزد ، درست بهم گوش نمی کنند و حتی در شرایط بحرانی کارشان به نزاع می کشد.

● نزاع زوج ها به چه معناست؟

زمانیکه با همسرتان درحال جر و بحث هستند، افکار مختلفی به ذهن شما می رسد. چرا باید بر سر هم فریاد بکشید؟ آیا این امر به آن معناست که همدیگر را دوست ندارید؟ آیا قصد دارید همدیگر را تحقیر کنید ؟

جالب است که بدانید گرفتن نتیجه های واهی از جر و بحث های خانوادگی، کار عاقلانه ای به شمار نمیرود . و در اکثر موارد مشاجره نتیجه خوب و منطقی در پی نخواهد داشت و دراغلب موارد مشاجرات خانوادگی تنها به افراد اجازه می دهد تا  خود را تخلیه احساسی کنند. و حتی می تواند اعتماد ، علاقه و رابطه عاطفی را کاهش دهد .

● جر و بحث زوج ها کاملا طبیعی است

وجود احساسات، عقاید، و اهداف مختلف، در افراد متفاوت ، یک امر کاملاً طبیعی قلمداد می شود. اولین گام به سوی برخورداری از یک رابطه دو طرفه و صمیمانه صحبت کردن درباره همین تفاوت هاست. تمام افراد دنیا از این حق برخوردار هستند که احساسات خود را بیان کرده، عقاید شخصی خود را ابراز کنند و حتی اختلاف نظرهای خود را نیز به زبان بیاورند.

گاهی اوقات زوج ها نسبت به تفاوت های موجود آنچنان سرسختی از خود نشان می دهند. که گفتگوی مسالمت آمیز آنها تبدیل به مشاجره می شود. بهتر است چنین جر و بحث هایی به سرعت خاتمه پیدا کند. افراد از یکدیگر عذر خواهی کرده ، آشتی کنند و به روال عادی زندگیشان باز گردند.

همیشه فرض کنید  همسرتان امروز ، روز بدی را پشت سر گذاشته ،احساس خوبی ندارد ، تحت فشار شدید استرس های روزمره قرار دارد… ( درست شبیه به زمانیکه خود شما با این حالات روبرو هستید ) پس سعی کنید او را درک کنید و با ملایمت و آرامش او را نیز به آرامش سوق دهید .

به هرحال او نیز  انسان است و درست مانند خود شما زمانیکه ناراحت می شود، ممکن است فریاد بکشند. گریه کنند، و حرف هایی بزنند که هیچ قصد و غرضی از به زبان آوردن آنها ندارند . خیلی از افراد خونسردی خود را به راحتی در شرایط مختلف از دست می دهند. بنابر این، این بار که همسرتان بد اخلاقی می کند و شروع به مشاجره و بحث می کند تصور نکنید که حتماً باید بدترین اتفاق به وقوع بپیوندد. شما می توانید وضعیت موجود را کنترل کنید و آرامش را به خود و همسرتان بازگردانید .

● چرا مشاجرات  بالا می گیرد؟

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  گاهی اوقات زمانیکه زوجین با یکدیگر بحث می کنند، داد و فریادها رفته رفته زیاد می شوند و اهانتها و کلمات خشن و ناگواری شنیده می شود . هر چند این امر در برخی از خانواده ها رواج دارد ، اما اصلاً درست نیست. افراد نباید به خود اجازه دهند که روی ارزش فردی دیگران پـا بگذارند . شخصیت آنها را خرد کنند و هر حرفی را که به ذهنشان می رسد، بر زبان جاری سازند.فرموش نکنید او همان فردی است که بارها به شما گفته بسیار دوستتان دارد .

گاهی اوقات نزاع های خانوادگی از مرزهای خود خارج شده و با هل دادن طرف مقابل ، پرتاب کردن اشیاء و وارد کردن ضربه به دیگری همراه می شود. حتی اگر طرفین از نظر فیزیکی نیز آسیب نبینند، باز هم مشاجره از حد طبیعی خود خارج شده تلقی میشود. دراین شرایط یکی از طرفین قصد دارد با تهدید و ارعاب ، کنترل امور را بدست گیرد. چنین بحث هایی به هیچ وجه طبیعی قلمداد نمی شوند. این همان زمانی است که لازم است مشاوره با یک متخصص با تجربه صورت گیرد .

زمانیکه دعواهای خانوادگی فیزیکی می شود یا با تهدید همراه می گردد. هر دو طرف باید تحت آموزش قرار بگیرند. که چگونه می توانند خشم خود را کنترل کنند.

فراموش نکنید شما با همسرتان بارها قرار گذاشته اید آرام، خونسرد، و مهربان و با شعور باشید  . و اینک میزان محبت شما با افزایش و تکرار  تعداد دفعات دعواها و  شدت مشاجرات ، و کتک کاری کاهش می یابد .

اگر زوج ها  درمورد مسائل کوچک و پیش پا افتاده با یکدیگر جر و بحث کنند، این امر می تواند تا حدی بیش ازسایر مسائل   ناراحت کننده و دردآور باشد .

● چگونه خانواده ای شاد و سالم داشته باشیم ؟

اگر شما و همسرتان هر چند وقت یکبار با هم مشاجره می کنند، زیاد خودتان را ناراحت نکنید. هیچ خانواده کاملی وجود ندارد. حتی در شادترین خانواده ها هم مشکلاتی به وجود می آید و اعضای آن با یکدیگر بحث می کنند، افراد خانواده موظف هستند تا مسائلی که آزارشان می دهد را تشخیص داده و درمورد آنها با یکدیگر گفتگو کنند. خوشبختانه دراین صورت به راحتی قادرند به مصالحه و سازش دست پیدا کنند. با به کارگیری این شیوه تمام افراد احساس بهتری می کنند و زندگی آنها به حالت عادی خود بازمی گردد.

عضویت دریک خانواده به این معناست که تمام اعضای آن باید قدمی در جهت بهبود زندگی سایرین بردارند و کاری کنند که همه افراد احساس خوشبختی نسبی داشته باشند. گرچه بحث و مشاجره درهر خانواده ای اجتناب ناپذیر است ، اما باز گذشت و درک منطقی از وضعیت روحی طرف مقابل می توان اوضاع را کنترل کرد و بهترین نتیجه را از یک بحث منطقی گرفت . فراموش نکنید با عشق، درک متقابل ، و کمی تلاش تقریبا تمام مشکلات قابل حل می باشند.

هرگز همسر خود را با  دیگران  مقایسه نکنید  بلکه با خودش و وضعیت قبلی و کنونی او مقایسه کنید . سعی کنید رفتارهای مطلوب او را نزد دیگران به ویژه افرادی که او برای نظرشان احترام قائل است  متذکر شوید ، از او قدر دانی کنید . تشویق ، تایید و تحسین رفتارهای مطلوب همسر و تقویت نقاط قوت او مهمترین روش برقراری ارتباط  سالم با همسر است .

در انتها به آماری نگاه کنید که نشان می دهد نه تنها درا اکثر اوقات نتیجه یک مشاجره رضایت بخش نیست ، بلکه می تواند زمینه ساز مشاجرات بعدی باشد .

 

 

 

 

!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ارسال شده در تاریخ : 13 آبان 1391برچسب:, :: 3:6 :: توسط : "رضاسيدرشيد"

 

دارو های ضد افسردگی

داروهای ضد افسردگی، برای درمان اختلال‌های افسردگی ساخته شده‌اند. کسانی که از افسردگی شدید رنج می‌برند، معمولاً با یکی از انواع داروهای ضد افسردگی درمان می‌شوند. انواع داروهای ضدافسردگی عبارتند از

ضدافسردگیهای سه حلقه ای : (از این جهت سه حلقه‌ای نامیده می‌شوند که در ساختار شیمیایی آن‌ها سه حلقه وجود دارد) مانند  ایمی پرامین ، آمی تریپتیلین و نورتریپتیلین

 

مهارکننده های مونوآمین اکسیداز

 مانند ترانیل سیپرومین  ، فنلزین و سلژیلین

 

که باید مصرف کنندگان این دسته

دارویی از غذاهای حاوی   مانند پنیر

MAO

اجتناب کنند

ضد افسردگی‌های سه‌حلقه‌ای مانند الاویل (Elavil) و بازدارنده‌های MAO مانند ناردیل (Nardil)، از طریق مکانیسم‌های گوناگونی فعال می‌شوند، اما به نظر می‌رسد که هر دو با افزایش عمل نوراپی نفرین و سروتونین افسردگی را کاهش می‌دهند.

 

آمی تریپین

ایمی پرامین

تری میپرامین

داکسی پین

فلوکستین

کلومیپرامین

نورتریپ تیلن

بوپروپیون

سرترالین

 

داروهای ضد اضطراب


داروهای ضد اضطراب علاوه بر ایجاد احساس بر طرف شدن تنش عضلانی، احساس آرامش و آسودگی را نیز به همراه می‌آورند. این داروها در درمان اختلال‌های اضطراب مورد استفاده قرار گرفته‌اند. داروهای ضد اضطراب مانند دیازپام ، کلرودیازپوکساید و آلپرازوپام فعالیت سمپاتیک مغز را به اندازه‌ای کاهش می‌دهند که پاسخ‌های اضطراب کاهش یابند یا باز داری می‌شوند. پروپرانول و مپروبامات از جمله سایر داروهای ضد اضطراب هستند

 

دیازپام

آلپرازوپام

پروپرانول

اگزازپام

کلرودیازپوکساید

تری فلوئوپرازین

لورازپام

بوسپیرونکلراید

مپروبامات

فلورازپام

 

داروهای روان گردان

داروهای ضدروان پریشی ، یا آنتی سایکوتیک‌ها برای درمان اختلال‌هایی مانند اسکیزوفرنی ساخته شده‌اند. این گونه داروها تأثیر آرام کننده یا آرام بخش زیادی دارند. بعضی از داروهای ضد روان پریشی مانند تورازین(Thorazine) توهم و هذیان بیمار را کاهش می‌دهند. ولی سایر داروهای ضد روان پریشی مانند کلوزاریل بیمار را سر حال می‌آورند و تقویت می‌کنند. تأثیر اصلی این گونه داروها کاهش و یا حذف نشانه‌های روان پریشی از جمله توهم، هذیان، گوشه گیری و بی احساسی است و برای آرام نگاهداشتن بیماران ساخته نشده‌اند

کلرپرومازین

تیوریدازین

فلوفنازین

هالوپریدول

لیتیوم کربنات

پرفنازین

تیوتیکسین

دیازپام

فنوباربیتال

فلبامات

فنی توئین

کاربامازپین

لاموتری ژین

میدازولام

والپروات سدیم

تیوریدازین

 اُلانزاپین

کلوزاپین

 

داروهای تثبیت کنندهٔ خلق


برای افرادی که از اختلالات دوقطبی رنج می‌برند، داروهای تثبیت کنندهٔ خُلق مانند ریسپریدون برای حالت شیدایی و  لاموتریژین برای حالت افسردگی به کار برده می‌شود تا چرخهٔ افسردگی - شیدایی شان از بین برود. لیتیوم داروی استاندارد برای دوقطبی، مانع نوسان‌های شاخص خلق می‌شود، اما عوارض جانبی خطرناکی دارد. از این رو به جای داروی لیتیم از دو دارو یکی برای حالت شیدایی و دیگری برای حالت افسردگی استفاده می‌شود

الانزاپین

لامویبوژین

دپاکین

 

داروهای خواب آور


دیازپام

لورازپام

فلورازپام

کلرال هیدرات

کلرودیازپوکساید

 

در ادامه ی همین پستها به توضیحات  انواع داروهای روانی !! می پردازیَم !!!

 


ارسال شده در تاریخ : 13 آبان 1391برچسب:, :: 3:6 :: توسط : "رضاسيدرشيد"

 

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه ییل کشور آمریکا اعلام کردند ژنی را یافته اند که نقشی مهم در شروع افسردگی بر عهده دارد


براساس پژوهش های دانشگاه ییل در آمریکا ، ژن موسوم به ام کی پی یک افسردگی تاثیر مهمی دارد و می توان از آن برای تدوین برنامه درمانی جدید برای افسردگی استفاده کرد

افسردگی‌ عبارت‌ است‌ از احساس‌ غم‌، دلسردی‌، یا ناامیدی‌ به‌ مدت‌ حداقل‌ ۲ هفته‌ در اغلب‌ روزها و اغلب‌ ساعات‌ روز، به‌ علاوه‌ علایم‌ همراه‌ . برای‌ بیماری‌ افسردگی‌ واقعی‌ هیچ‌ علت‌ یگانه‌ و روشنی‌ نمی‌توان‌ متصور بود. بعضی‌ از عوامل‌ زیست‌شناختی‌ مثل‌ بیماری‌های‌ جسمی‌، اختلالات‌ هورمونی‌، یا بعضی‌ داروها می‌توانند نقش‌ داشته‌ باشند

عوامل‌ اجتماعی‌ و روانی‌ نیز می‌توانند نقش‌ داشته‌ باشند

 
اختلالات‌ ارثی‌ نیز می‌توانند مؤثر باشند. بروز این‌ حالت‌ ممکن‌ است‌ با تعداد وقایع‌ ناراحت‌کننده‌ زندگی‌ فرد ارتباط‌ داشته‌ باشد

دکتر رونالد دومان رئیس بخش روان پزشکی و داروشناسی دانشگاه ییل و سرپرست گروه محققان می گوید :‌ این ژن اصلی ترین دلیل یا دست کم یکی از عوامل اصلی بروز افسردگی است

به گفته پژوهشگران،‌ این ژن اصلی ترین علت یا دست کم یکی از عوامل اصلی بروز افسردگی است

افسردگی انواع گوناگون دارد، شایع ترین آن افسردگی ماژور است که فرد مبتلا به آن گاهی شاد و خوشدل و موقتاً فعال می شود

نوعی از افسردگی ماژور به افسردگی مالیخولیایی موسوم است که بیمار هیچ گاه از چیزی دلخوش نمی شود

در حدود پانزده درصد مبتلایان به افسردگی ماژور دچار افسردگی اوهام اند که معمولاً با خلق و خوی اندوهگین همراه است. مثلاً خود را گناهکار و غیر قابل بخشش تصور می کنند

شیوع افسردگی در قرن بیستم به خصوص بعد از دو جنگ جهانی بیشتر شده است که علت آن را مصرف دارو و الکل ، افزایش استرس و کاهش اشتغال گفته اند

 


ارسال شده در تاریخ : 13 آبان 1391برچسب:, :: 3:6 :: توسط : "رضاسيدرشيد"

 

پژوهشگران انجمن روان درمانی و روانپزشکی آلمان می گویند نتایج تحقیقات نشان می دهد که افسردگی ، استرس ، عصبانیت و همچنین تماشای تلویزیون و کار کردن با رایانه اندکی پیش از خوابیدن از عوامل موثر در بروز اختلالات خواب است

اختلالات خواب سلامت انسانها را تهدید می کند و آنان را در معرض انواع بیماریهای روحی روانی و جسمی قرار می دهد . محرومیت و یا اختلال در خوابیدن می تواند باعث بیماری چاقی مفرط شده و در شرایط حاد خود آغازی برای بیماری دیابت شود

آنان معتقدند اختلال در شرایط خوابیدن ، به ویژه آن دسته از اختلالات ناشی از افسردگی ،سبب مشکلات روانی می شود

از جمله نخستین اقدامات شخص بیمار که از بیخوابی و یا شرایط نامناسب خوابیدن رنج می برد مراجعه به پزشک است که در صورت لزوم، پزشک معالج می تواند با تجویز دارو درمان اختلالات خواب بیمار را برطرف کند

این درحالی است که در بسیاری از موارد، تغییر سبک زندگی می تواند کمک موثری به بهبود وضعیت خواب اینگونه بیماران بکند. مثال،تلاش برای کاهش تنش ها و استرس های روحی از جمله موارد مهمی هستند که می تواند در کاهش اختلالات خواب موثر باشند

پزشکان و متخصصان انجمن روانپزشکی و روان درمانی آلمان معتقدند،یکی از مهمترین سلاحها در کارزار علیه اختلالات خواب، برخورداری نظم و یکنواختی در زمان و چگونگی خوابیدن است که به مراتب تاثیر بیشتری نسبت به ساعات خوابیدن دارد

افزون برآن، فرد بیمار مبتلا به مشکلات نارسایی های خوابیدن درصورتیکه درطول یکماه،هفته ای سه مرتبه دچار ناراحتی ها و مشکلات بی خوابی شود باید به پزشک مراجعه کند

از سوی دیگر، بیماران مبتلا به بدخوابی یا بی خوابی باید بدانند لذت بردن از خوابیدن از زمان طولانی خواب مهمتر است

از سوی دیگر،اختلالات ناشی از خوابیدن به ویژه در نیمه های شب می تواند مشکلات جدی را به وجود بیاورد که بیماران آن ها را جدی نمی گیرند

عوارض و تاثیرات اختلالات خوابیدن را می توان بوضوح در فعالیت های روزانه افرادی که مبتلا به این گونه اختلالات هستند مشاهده کرد

از جمله دیگر مواردی که می تواند بر اختلالات خوابیدن دامن بزند وضع نامناسب نور و سرو صدا در شب است

پژوهشگران براساس یافته های جدید خود معتقدند با وجودی که برخی افراد هنگام خوابیدن به سروصداهای اطراف خود عادت کرده اند اما همین سروصداهای ناخواسته می تواند رفتار و روح و روان افراد را تحت تاثیر قرار دهد و سرمنشا بسیاری از دیگر مشکلات روانی شود

پژوهشگران تماشا کردن تلویزیون و یا کارکردن با رایانه را پیش از خوابیدن توصیه نمی کنند ، زیرا اشعه های منتشرشده از صحفه تلویزیون و رایانه توزیع هورمون “ملاتونین” که وظیفه تنظیم ریتم بدن را بهنگام روز و شب دارد مختل می کند ودر نتیجه بدن خارج از وضع طبیعی خود مجبور است بیدار باشد

 

 

 


ارسال شده در تاریخ : 13 آبان 1391برچسب:, :: 3:6 :: توسط : "رضاسيدرشيد"

عجب فاجعه ای اتفاق افتاده اینجا .................... واااای این همه تغییر از کجا سردراورده ؟!!! من نبودم ببین چه کارایی شده !!! قالب به اون خوشگلیم چی شد چند ساعت ساخته بودمش !!!! گریه همین موقع باید به دادم برسه !!!


ارسال شده در تاریخ : 13 آبان 1391برچسب:, :: 3:6 :: توسط : "رضاسيدرشيد"

 
مغز انسان در سنین مختلف......

علاقه انسان ها به داشتن اطلاعاتی در مورد مغز و نحوه عملکرد آن به سالها پیش باز می گردد .
امروزه شواهد بسیاری وجود دارد که ثابت می کند هزاران سال قبل در کشورهایی نظیر مصر و یونان کنکاش و تحقیقات زیادی در مورد مغز انسان صورت گرفته است .

این ارگان پیچیده و شگفت انگیز همیشه برای پژوهشگران و دانشمندان سوژه جالب و بحث برانگیزی بوده است .
در این مقاله سعی شده تا به شیوه بسیار ساده و قابل فهمی ، چگونگی رشد و تکامل مغز و نوع کارکرد آن در مراحل مختلف زندگی از ابتدای پیدایش سلول های مغزی تا زمان پیری شرح داده شود.
 
بسیاری از دانشمندان و کارشناسان امور روان شناسی عقیده دارند که با دانستن اطلاعات مفید و ضروری در مورد مغز انسان و نحوه عملکرد آن ، می توان برای بسیاری از بیماری ها و ناهنجاری ها و اختلالات روانی توجیه مناسب و در خوری ارائه داد.

مغز جنین انسان
 

مغز جنین و نوزاد تازه متولد شده به عقیده دانشمندان یک معمای پر رمز و راز است که به تازگی تلاشهای زیادی جهت پرده برداشتن از این رازهای پرابهام صورت گرفته است .
شروع این معمای پیچیده در رحم مادر است.تنها چهار هفته بعد از لقاح و بارورشدن تخم ، نخستین سلولهای مغزی یعنی نورون ها ، به میزان شگفت انگیز و حیرت آوری ( حدود 250 هزار نورون در هر دقیقه ) شروع به رشد و تکثیر می کنند.
میلیونها سلول مغزی شروع به برقراری ارتباط با یکدیگر کرده و بدین ترتیب میلیاردها میلیارد ارتباط میان سلولهای مغزی ایجاد می شود. جال اینکه هر سلول مغزی دقیقا در جای مناسب خود قرارمی گیرد و تمامی ارتباطات و پیوند میان نورون ها با دقت و سازماندهی شده می باشند.در این مجموعه عجیب و خارق العاده هیچ چیز اتفاقی یا تصادفی صورت نمی گیرد گویی تشکیل مغز و پیوند سلولهای مغزی یک برنامه کاملا از پیش طراحی شده و منظم می باشد.

چشمان نوزاد تازه متولد شده و قشر مخ در ناحیه بصری و بینایی بعد از تولد نوزاد هم رشد می کند بنابراین پاسخ به محرک های گوناگون از طریق چشمها نشان می دهد که قشر مخ در حال تکامل و رشد است.به عقیده پزشکان چنانچه نوزادی با دید غیرعادی به دنیا بیاید و نتواند نسبت به محرک های محیطی از طریق چشمان خود به خوبی پاسخ دهد، می بایست از نظر مغزی مورد بررسی کامل قرار بگیرد.

مغز کودکان

 


مغز انسان در سنین کودکی مانند یک موتور بسیار فعال آماده یادگیری است . یک کودک ابتدا می آموزد که چهار دست و پا حرکت کند، سپس راه برود و سرانجام دویدن را می آموزد، در همین سنین مغز انسان به او دستور می دهد که فکر کند ، از عقل و شعور خود بهره ببرد، به اطراف توجه کند ، به خاطر بسپارد و بیاموزد .اما به عقیده روان شناسان مغز یک کودک در یادگیری زبان به طور شگفت انگیزی عمل می کند.

در سنین بزرگسالی مرکز تکلم و یادگیری زبان در نیمه چپ مغز است ، اما مغز کودکان کمتر تخصصی شده و در واقع هنوز قسمت های مختلف آن به فاکتور های متفاوت مربوط نمی شود و تمام قسمتهای مغز یک کودک یکساله برای یادگیری زبان و تکلک فرمان می دهد نه فقط سمت چپ مغز اما کم کم و با بالا رفتن سن یادگیری زبان به سمت چپ مغز منحصر می شود . حال چنانچه به هر دلیلی مغز انسان در دوران کودکی تحت تاثیر یک بیماری خاص قرار بگیرد ، تاثیرات مخربی بر رشد مغز و نحوه عملکرد آن می گذارد.مانند آنچه که در بیماری صرع روی می دهد.

مغز نوجوانان و جوانان
 

هنگامی که مغز یک انسان بالغ در سنین نوجوانی مورد بررسی قرار می گیرد ، راز و رمز ، پیچیدگی ، افکار بکر و دست نخورده ، هیجانات و در کنار همه اینها یاس و ناامیدی نیز یافت می شود . در این سنین هورمون های مختلفی در مغز انسان ترشح می شود که بر کل سیستم بدن انسان تاثیر گذارند.
 
 در این سن قشر پیشین مخ که مرکز استدلال و کنترل میل و هوس است ، همچنان در حال پیشرفت و تکامل است . به همین دلیل سن نوجوانی ،سن غلیان احساسات و عواطف و استدلال های بی منطق و نادرست است.
نکته جالبی که توجه پژوهشگران و دانشمندان را به خود جلب کرده است مساله خواب در سنین نوجوانی است که اکثر نوجوانان با آن مشکل دارند .مثلا این که شبها نمی توانند خوب بخوابند و صبحها به سختی از خواب بیدار می شوند.
این مساله قطعا با مغز و نحوه عملکرد آن در این سن و یا تاثیر هورمون های مختلف بر آن درارتباط است و دانشمندان در پی یافتن جوابی برای این سوالات هستند.یکی از مهمترین اختلالات مغزی و روانی که معمولا افراد بالای 12 سال را تهدید می کند اسکیزوفرنی است که به جنون جوانی نیز شهرت دارد.

مغز بزرگسالان
 

مغز بزرگسالان یک نمونه کامل از نیروی عقلانی و فهم و هوش انسانی است . علاوه بر تفکر و تعقل احساسات نیز بطور عمده توسط مغز کنترل می شوند. بیان احساسات و تعقل یک واکنش و تبادل حیاتی و مهم وجود دارد .همه ما می دانیم عملکرد نادرست مغز می تواند باعث بروز درد در نواحی مختلف بدن ، گریه ، افسردگی ، استرس ، ضعف و ناتوانی احساسی شود .ضمنا مغز به روی کنشها و واکنش های احساسی و عاطفی نیز تاثیر مثبت دارد.
مانند خنده ، هیجان ، شادی و عشق ، دانشمندان توانسته اند بخشی از مغز را که باعث خنده می شود به دقت مشخص کنند.بسیاری گمان می کردند که احساسات و عواطف ناملموس و غیر قابل درک هستند ، اما امروزه با بررسی مغز افراد بزرگسال ثابت شده است که مرکز احساسات و عواطف مختلف در مغز کاملا مشخص است و این کیفیت ها غیر قابل لمس و نامحسوس نیستند. سیستم مغز به گونه ای عمل می کند که ما حس پنجگانه لامسه ، بویایی ،شنوایی و چشایی و بینایی را به طور کامل حس کرده و درک می کنیم .اما هیچ فکر کرده اید که زندگی ما انسان ها بدون احساسات و عواطف ، بی معنی و پوچ خواهد بود! عملکرد مغز در این میان بسیار مهم و حیاتی است .

مغز افراد سالخورده و پیر
 

مغز انسان تا آخرین سالهای عمر و در سنین پیری می تواند به خوبی کار کرده و عملکرد مطلوبی داشته باشد .دانشمندان دریافته اند که مغز انسان حتی در سنین 80 تا 70 سالگی هم می تواند به ساختن نورون های جدید ادامه دهد .بر خلاف برخی تصوراتی که در گذشته وجود داشت مبنی بر این که با افزایش سن و پیر شدن انسان تعداد زیادی از سلولهای مغز تحلیل می روند. این در حالی است که اخیرا ثابت شده است که با افزایش سن مغز انسان همچنان فعال است و حتی دانایی و تعقل و قدرت اندیشیدن نیز بیشتر از گذشته می شود. با این حال بیماریها ی مغزی ای وجود دارند که با بالا رفتن سن و پیر شدن بیشتر خود را نشان می دهند مانند الزایمر و زوال عقل .
 
اما دانشمندان امیدوارند که با انجام مطالعات بیشتر بر روی این سیستم پیچیده و خارق العاده راه حل هایی برای پیشگیری از ابتلا به این قبیل بیماریهای مغزی دریابند.
 
 

ارسال شده در تاریخ : 13 آبان 1391برچسب:, :: 3:6 :: توسط : "رضاسيدرشيد"

علف باش ، رشد کن ... حتی آنگاه که لگد شده ای ( باغ ژاپنی )

بعد یه مدت تصمیم گرفتم دوباره بنویسم ... هر از گاهی که سر میزدم اینجا اکثرا سرچ هایی که کرده بودن درباره ی کلرودیازپوکساید بود ... چراشو نمی دونم ؟! یعنی انقدر مردم اضطراب دارن و به اصطلاح بی اعصاب شدن ؟؟!
خب من در باره ی کاربرد و ... دارو مینویسم اما دوستان هیچ وقت به وبلاگها اعتماد نکنید ... قرار نیست که ما سرخود دارو مصرف کنیم یا اینکه حتی خودمون وقتی می بینیم دچار هرگونه عارضه ای شدیم برای خودمون دارو تجویز کنیم ...

کلرودیازپوکساید ( chlorodiazpoxide ) 

کاربرد : این دارو برای درمان اضطراب و عوارض ناشی از ترک الکل به کار میرود .
اشکال : به صورت قرص 5 و 10 میلی گرمی موجود است .
میزان مصرف : 1 تا 2 قرص روزانه .
عوارض : سردرد ، اختلال فکری ، احتباس ادرار ، مشکلات گوارشی ، مشکلات تنفسی ، خشکی دهان ، یبوست ، اختلال در عملکرد کبد و خواب آلودگی .

این از این .... امروز داشتم خواص میوه ها رو میخوندم به خصوص یک سری از میوه هایی که برای اعصاب خوبن مثل :

آلبالو
ازگیل
آووکادو برای درمان پارکینسون
روغن بادام برای درمان بی خوابی
بادام زمینی جلوگیری از فراموشی ( آلزایمر )
جوشانده ی برگ درخت به برای درمان بیخوابی
جوشانده ی برگ پرتقال با وست نارنج برای درمان بیخوابی و تپش قلب 
پرتقال ضد اسپاسم و آرام بخش است .
پرتقال دارای فولات است که بهمراه قرصهای اسید فولیک به پیشگیری از بروز بسته نشدن لوله عصبی در جنین کمک میکند . لذا به مادران باردار منابع اسید فولیک از جمله پرتقال توصیه میشود .
پسته باعث عملکرد درست مغزمیشود و شخص را آرام میکند .
بو کردن آب پیاز برای به هوش آمدن فردی که سست یا بیهوش بوده و همچنین برای رفع تشنج ، بسیار مفید است .
چای سبز برای درمان و پیشگیری از بیماری ms و همچنین آرام بخش و ترفیع کننده ی استرس
چای ریحان برای رفع بی خوابی

نقل از کتاب british medical book about fruits & vegetables

بازم وقت شد مینویسم و میذارم ... :)



ارسال شده در تاریخ : 13 آبان 1391برچسب:, :: 3:6 :: توسط : "رضاسيدرشيد"

چرا همیشه مردم از کسایی که در صحبتشون بیش از 100% میگویند تعجب میکنند؟
ما همه در وضعیتی قرار میگیریم که میخواهیم بیش از 100% درصد باشد.
چطور میتوانیم به 101 درصد برسیم؟

اگر:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R
S T U V W X Y Z

را به این شکل در نظر بگیریم:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23 24 25 26


اگر( کار سخت):

H- A- R- D- W- O- R- K
8+ 1+18+4+23+15+18+11=98%درصد




و(دانش):
K- N- O- W- L- E- D- G- E
11+ 14+ 15+ 23+ 12+ 5+ 4+ 7+ 5=96%درصد


اما (روش و رفتار):
A- T- T- I- T- U- D- E
1+ 20+ 20+ 9+ 20+ 21+ 4+ 5=100%درصد



(عشق خداوند):
L- O-V-E-O-F-G-O-D
12+ 15+ 22+ 5+ 15+ 6+ 7+ 15+ 4=101%درصد


وقتی کار سخت ، دانش و معرفت میخواهند به تو نزدیک شوند ، درون تو این حالت و رفتار را به وجود میآورند که عشق خداوند است که میخواهد تو را در بالاترینها قرار دهد.


ارسال شده در تاریخ : 13 آبان 1391برچسب:, :: 3:6 :: توسط : "رضاسيدرشيد"

نیستی دارم دق می کنم نیستی دارم می پوسم
عکساتو من یکی یکی بر می دارم میبوسم
پیرهن یادگاری تو هر شب دارم بو می کنم
برای برگشتن تو به آسمون رو می کنم

نیستی دارم دق می کنم ، نیستی دارم می پوسم
عکساتو من دونه دونه بر میدارم میبوسم
از خدا میخوام دوباره تورو ببینم رو به روم
قسم به اشک حسرتم فقط همینه آرزوم

نیستی دارم دق می کنم ، نیستی دارم می پوسم
عکساتو من دونه دونه بر می دارم میبوسم
یه عالمه گل میارم همه رو پرپر می کنم
هر شب دارم همینجوری با تنهایی سر می کنم

تموم اشکام هدیه ی نبودنت کنار من
نمیدونی چی میگذره به قلب بی قرار من
وای که چقدر سخته برام ثانیه ها بدون تو
دلم می خواد باز ببینم چشمای مهربونتو

نیستی دارم دق می کنم ، نیستی دارم می پوسم
عکساتو من دونه دونه بر می دارم میبوسم

نیستی دارم دق می کنم ، نیستی دارم می پوسم
عکساتو من دونه دونه بر میدارم میبوسم
یه عالمه گل میارم همه رو پرپر می کنم
هر شب دارم همینجوری با تنهایی سر می کنم ...


** فقط برای دل خودم و همه ی عاشقان عالم !!!



ارسال شده در تاریخ : 13 آبان 1391برچسب:, :: 3:6 :: توسط : "رضاسيدرشيد"

نام ژنریک:Zolpidem
نام تجاری: Ambien, Ambien CR


مکانیسم عمل

گیرنده‌های گابا (GABA) از واحدهایی مانند ۶-۱ αتشکیل شده‌است. زولپیدم تمایل زیادی برای اتصال به زیر واحد ۱ αدارد؛ در حالی‌که تمایل اتصال آن به ۲ α و ۳ α ده برابر کمتر است و به زیر واحد ۵ αتقریباً متصل نمی‌شود. گیرنده‌های گابایی که دارای زیر واحد ۱ αباشند، امگا یک و گروهی که زیر گروه‌های ۶-۲ α دارند؛ امگا دو می‌نامند. گیرنده‌های امگا یک در مغز و گیرنده‌های امگا دو در نخاع یافت می‌شوند. زولپیدم تمایل زیادی برای اتصال به گیرنده‌های گابای موجود در مغز دارد و مانند بسیاری از ساختارهای مشابه بنزودیازپینی تمایلی برای اتصال به ۴ αو ۶ αندارد. به دلیل اتصال اختصاصی زولپیدم به گیرنده‌ها، این دارو دارای اثر تسکین‌دهی، شل‌کنندگی عضلانی و نیز ضد تشنجی ضعیفی است. اما داروی خواب‌آور موثری می‌باشد و سبب افزایش خواب با امواج کوتاه می‌شود؛ اما در مرحله دوم خواب تغییری ایجاد نمی‌کند.

طبقه ی درمانی 

زولپیدم یک داروی مسکن و خواب آور است. این دارو باعث تعادل مواد شیمیایی موجود در مغز می شود که با عدم تعادلشان عامل ایجاد بی خوابی هستند.
زولپیدم برای درمان بی خوابی تجویز می شود. Ambien برای درمان و رفع مشکلات به خواب رفتن و شروع خواب و Ambien CR برای درمان مشکلات تداوم خواب ، تجویز می شود.
زولپیدم موارد مصرف دیگری نیز بنا به تشخیص پزشک دارد.

راهنمایی های کلی

زولپیدم باعث به خواب رفتنتان می شود. هرگز این دارو را در ساعات معمول بیداریتان مصرف نکنید مگر این که تصمیم داشته باشد 7 تا 8 ساعت را کاملا بخوابید. برخی از افراد در زمان مصرف زولپیدم فعالیت هایی نظیر رانندگی، غذا خوردن یا مکالمه با تلفن را به یاد نمی آورده اند. اگر این اتفاق برای شما پیش آمد، مصرف دارو را متوقف کنید و موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید. در صورت بروز واکنش های آلرژیک، مصرف دارو را متوقف کنید. قرص زولپیدم حاوی لاکتوز ( قند شیر ) است. در صورت حساسیت به لاکتوز از مصرف این قرص اجتناب کنید. اگر شما هریک از شرایط زیر را دارید قبل از مصرف زولپیدم پزشک معالجتان را مطلع کنید.

- بیماری های کلیوی و کبدی
- بیماری های ریوی مانند آسم، برونشیت، آمفیزم یا انسداد ریوی مزمن
- آپنه خواب (وقفه های تنفسی هنگام خواب)
- میاستنی گراو ( Myasthenia gravis )
- سابقه افسردگی، اختلالات روانی و سابقه داشتن افکار خودکشی
- سابقه اعتیاد دارویی و سوء مصرف الکل


مصرف در دوران بارداری

این دارو در گروه C قرار می گیرد و می تواند باعث صدمه به جنین شود. در صورت بارداری و یا تصمیم برای باردار شدن با پزشک معالجتان مشورت کنید.

مصرف در دوران شیردهی

زولپیدم می تواند وارد جریان خون بشود. اگر کودکتان از شیر خودتان تغذیه می کند برای مصرف دارو با پزشک خود مشورت کنید.



راهنمای مصرف

زمین خوردن و افتادن های ناگهانی و غیرمترقبه در میان افراد مسنی که این دارو را مصرف می کنند بیش از سایر گروه های سنی است. در زمان مصرف این دارو احتیاط کنید که دچار صدمات و حوادث ناگهانی نشوید.
مصرف دارو در افراد زیر 18 سال ممنوع است.
این دارو را از داروخانه های معتبر خریداری کنید و آن را از طریق اینترنت و فروشندگان غیرمجاز تهیه نکنید.
دارو را طبق نسخه پزشکتان مصرف کنید. از مصرف دارو بیش از میزان تجویز شده و برای مدت زمانی طولانی تر اجتناب کنید. به منظور گرفتن تاثیرات مطلوب و اجتناب از تاثیرات نامطلوب و عوارض دارویی، دارو را طبق دستور پزشکتان مصرف نمایید.
در ساعات قبل از شب از مصرف زولپیدم خودداری کنید مگر این که بخواهید به مدت 7 تا 8 ساعت کاملا بخوابید.
زولپیدم را با لیوانی پر از آب میل نمایید.
از مصرف Ambien CR همراه با یا بعد از وعده های غذایی خودداری کنید.
بعد از گذشت 7 تا 10 شب از شروع درمان در صورت عدم بهبود بی خوابیتان و یا وخیم تر شدن آن موضوع را سریعا با پزشک معالجتان در میان بگذارید.
مصرف دارو را بدون توصیه پزشک بیش از 4 یا 5 هفته ادامه ندهید.
مصرف دارو را به صورت یکباره قطع نکنید زیرا باعث بروز نشانه های ترک دارو در شما می شود. قطع مصرف را زیر نظر پزشک و به صورت تدریجی آغاز کنید. نشانگان ترک شامل تغییر رفتار، درد معده، گرفتگی عضلات، تهوع، استفراغ، تعریق، اضطراب، ترس و دلهره، لرزش و تشنج می باشد.
نشانگان بی خوابی ممکن است پس از قطع مصرف دارو عود و بازگشت داشته باشد و حتی شدیدتر از زمان قبل از درمان به نظر برسد. اگر پس از گذشت چند شب وضعیتتان بهبود نیافت موضوع را با پزشک معالجتان در میان بگذارید.
از شکستن، جویدن و خرد کردن قرص های آهسته رهش خودداری کنید. قرص را به صورت کامل ببلعید. زیرا ساختار دارو طوری است که باید به آرامی در بدن رها شود و شکستن آن باعث رها شدن سریع آن در بدن می شود.
زولپیدم را در دمای معمولی اتاق دور از حرارت و رطوبت نگهداری کنید.


فراموش کردن دوز مصرفی

از آنجایی که زولپیدم به مقدار نیاز و معمولا در یک دوز مصرف می شود ممکن است به برنامه ای برای مصرف این دارو نیاز نداشته باشید. اگر شما 7 یا 8 ساعت کامل وقت برای خوابیدن ندارید این دارو را مصرف نکنید و از دو برابر کردن دارو خودداری کنید.


مسمومیت با دوزهای بیش از اندازه

در صورت مصرف زیاد دارو سریعا در پی دریافت مراقبت های پزشکی اورژانسی برآیید. مصرف مقادیر زیادی از زولپیدم می تواند مهلک وکشنده باشد مخصوصا اگر با سایر داروهای خواب آور توام شود. خواب آلودگی، آشفتگی، تنفس سطحی، احساس سبکی در سر، ضعف و بیحالی و اغما از نشانه های مصرف دوزهای بیش از اندازه است.


تحمل، وابستگی و علائم قطع مصرف

استفاده از زولپیدم در برخی افراد سبب ایجاد تحمل می‌شود. قطع دارو می‌تواند سبب بروز دلیریوم، تشنج و یا عوارض جانبی دیگر شود؛ به ویژه اگر به مدت طولانی و با دوز بیش از حد توصیه شده مصرف شده باشد. در افرادی که وابستگی فیزیکی و یا تحمل به زولپیدم ایجاد شده باشد، دارو را باید به تدریج و در طی ماه‌ها قطع کرد تا احتمال بروز عوارض جانبی کاهش پیدا کند. احتمال بروز وابستگی فیزیکی و نیز سوء مصرف در افراد الکلی بیشتر است. تجویز زولپیدم برای افراد الکلی، کسانی که سابقه سوء مصرف دارو دارند و نیز افراد دارای سابقه وابستگی به داروهای خواب‌آور و یا آرام‌بخش، باید با احتیاط همراه باشد.


موارد احتیاط

مصرف این دارو باعث اختلال در واکنش ها و تفکر می شود. ممکن است در هنگام مصرف این دارو در زمان صبح نیز احساس خواب آلودگی کنید. در هنگام رانندگی، کار با ماشین آلات و سایر کارهایی که مستلزم هوشیاری هستند احتیاط کنید. در هنگام مسافرت از مصرف این دارو اجتناب کنید. ممکن است شما در ساعاتی که هنوز احساس خواب آلودگی می کنید از خواب بیدار شوید. فراموشی اغلب در میان مصرف کنندگانی شایع است که 7 تا 8 ساعت را به صورت کامل نخوابیده اند. در زمان مصرف دارو از نوشیدن الکل خودداری کنید ممکن است الکل باعث تشدید برخی از عوارض زولپیدم شود.

سوء مصرف 

احتمال سوء مصرف زولپیدم توسط افراد وجود دارد. استفاده از دارو برای سرگرمی به دنبال استفاده طولانی‌مدت از دارو علی‌رغم منع مصرف آن و یا به دنبال استفاده از دوزهای بالای زولپیدم رواج می‌یابد. زمانی که فرد بدون تجویز پزشک اقدام به استفاده طولانی مدت از زولپیدم می‌کند، احتمال افزایش وابستگی و سوء مصرف افزایش پیدا می‌کند. تحمل به دارو زمانی اتفاق می‌افتد که فرد دارو را از راهی غیر از روش توصیه شده (مانند تزریق) مصرف کند و یا دارو را برای غیر اهداف درمانی مورد استفاده قرار دهد. سوء مصرف در افرادی که به سایر داروها وابستگی دارند، بیشتر اتفاق می‌افتد؛ اگرچه این نظریه کاملاً دقیق نیست و احتمال بروز وابستگی و سوء مصرف در افراد بدون سابقه نیز وجود دارد. در افرادی که سابقه وابستگی طولانی مدت دارند، احتمال بروز علایم قطع مصرف دارو، مانند تشنج، بیشتر وجود دارد. استفاده از موادی مانند الکل و یا حشیش، همراه با زولپیدم توصیه نمی‌شود.

استفاده بیش از حد

نشانه‌هایی که در اثر استفاده بیش از حد از زولپیدم بروز می‌کنند عبارتند از: افزایش سداسیون، مردمک سوزنی، دپرسیون تنفسی، کما و گاهی مرگ. در صورت استفاده هم‌زمان از الکل، مواد مخدر و نیز CNS-depressant احتمال تشدید عوارض وجود دارد.


عوارض جانبی

ممکن است مصرف این دارو باعث بروز واکنش های آلرژیک شود. در صورت بروز واکنش های آلرژیک و حساسیت دارویی نسبت به این دارو ، مصرف دارو را متوقف کنید و سریعا در پی دریافت کمک های اورژانسی پزشکی برآیید. عمده ترین نشانه های حساسیت دارویی عبارتند از:
کهیر، مشکلات تنفسی، تورم صورت، لبها، زبان و گلو
خلق افسرده، افکار آسیب رساندن به خویشتن
افکار غیرمعمول، رفتارهای پرخطر، عدم ترس از موقعیت های آسیب رسان
اضطراب، پرخاشگری، احساس تنش
توهم، گیجی، تغییر در شخصیت
عوارض خفیف تر شامل موارد زیر می شود:
خواب آلودگی روز، گیجی، خستگی و احساس سبکی در سر
فراموشی
رویاهای غیرمعمول
تهوع و یبوست
آبریزش بینی و گلودرد
تاری دید
سردرد، دردهای عضلانی
عوارض دیگری غیر از موارد ذکر شده نیز ممکن است در اثر مصرف دارو ایجاد شود. در صورت مشاهده هرگونه علائم غیرمعمول و ناراحت کننده پزشک معالجتان را در جریان بگذارید.


تداخلات دارویی

در صورت مصرف داروهایی که سبب ایجاد خواب آلودگی می شوند مقادیر کمتری از داروی زولپیدم مصرف کنید و پزشکتان را مطلع کنید. این داروها عبارتند از: داروهای سرماخوردگی، داروهای ضددرد، داروهای ضد اضطراب و افسردگی و...
داروهای زیر در فارماکوکینتیک زولپیدم تداخل ایجاد می‌کنند: کلرپرومازین، سایمتیدین، فلوکونازول، ایمی‌پرامین، ایتراکونازول، کتوکونازول، ریفامپیسین، ریتوناویر. احتمال بروز تداخل بین زولپیدم و کاربامازپین و فنی‌توئین وجود دارد اگرچه هنوز دلایل قطعی برای این نظریه وجود ندارد.
داروهای ضدافسردگی مانند: ایمی پرامین، سرتالین
فهرست تداخلات دارویی کامل نیست و امکان تداخل داروهای دیگری نیز در عملکرد این دارو وجود دارد. در مورد تمامی داروهای مصرفی تجویز شده و داروهای خارج از نسخه تان با پزشک مشورت کنید. این موارد شامل ویتامین ها، املاح، محصولات گیاهی و سایر داروهایی که برای سایر بیماری هایتان مصرف می کنید، می شود.
هرگز مصرف داروی جدیدی را بدون مشورت با پزشک معالجتان شروع نکنید.








ارسال شده در تاریخ : 13 آبان 1391برچسب:, :: 3:6 :: توسط : "رضاسيدرشيد"

درباره وبلاگ
كورده ئه م سه رمه سه ريكه پرله سه وداي نيشتمان- چاوه كانم بؤكزي كوردانه ئه شكي ديته خوار
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تحليل مسايل روز و آدرس nian.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 117
بازدید دیروز : 70
بازدید هفته : 187
بازدید ماه : 1539
بازدید کل : 101078
تعداد مطالب : 621
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 2